City Report Platform – un prim pas, în Gorj, spre era digitală

Știm cu toții cât de prost deservit este județul Gorj în privința realizării platfomelor de comunicare online și a transparenței acestora către utilizatorii finali.

Și, în mod straniu, aceasta în condițiile în care paginile web în sine pot fi adevărate vitrine către interiorul oricărei organizații, portaluri ce pot transmite exact mesajul dorit către utilizatorul final, în forma dorită și într-un mod cât mai direct. Când însă ne apropiem de administrația publică, este de precizat că aceștia au mai ales obligația de a identifica metode de comunicare directă și transparentă cu cetățeanul pe care-l deservește.

Numai că, așa cum am dovedit-o prin intermediul a diferite articole anterioare, Gorjul stă foarte prost în această privință. Și nu pentru că ar lipsi specialiștii în domeniu capabili să creeze astfel de „tools„. Ci pentru că, în cele mai multe cazuri, nu există dorință din partea autorităților sau pur și simplu pentru simplul fapt că aceste instrumente nu sunt bine cunoscute șefilor de instituții publice.

Mai există speranță?

Da, există! Pentru că Primăria Orașului Rovinari a demarat un proiect împreună cu firma locală de soluții web, Web Logistics. Aceștia au creat împreună o platformă de sesizări online, intitulată ROVINARI CITY REPORT.

Așa cum este de altfel prezentată de către creatorii ei, platforma Rovinari City Report este „o aplicație pentru telefonul mobil sau tabletă, gratuită, simplă şi intuitivă, care permite cetățenilor cu spirit civic să transmită diverse sesizări şi incidente către Primăria Rovinari şi operatorii serviciilor publice locale (Apa Canal Salubritate SRL, Servicii Publice Locale SRL, Poliţia Locală Rovinari)„. Este practic o baza de date comună celor trei variante (site web, aplicație iOS, aplicație Android) în care sunt colectate sesizările cetățenilor după logarea acestora, acestea primind un număr de înregistrare, un status și un eventual răspuns.

Practic, orice locuitor al orașului poate sesiza rapid, de pe dispozitivul mobil cel mai la îndemână, orice problemă din Rovinari, în categoriile drumuri și iluminat public, rețele de apă și canalizare, serviciu ecarisaj, ordine și domeniu public, salubritate, parcări, impozite și taxe locale, administrarea domeniului publice, și altele. Platforma permite ca, în funcție de destinația sesizării, aceasta să ajungă la departamentul ce trebuie să rezolve problema. Pentru cei nefamiliarizați cu această metodă de expediere de mesaje, există afișat și o linie de telefon de tip „tel verde„ ce preia aceste sesizări / incidente.

Trebuie precizat faptul că fiecarui utilizator îi vor fi solicitate următoarele date cu caracter personal, în momentul înregistrării: numele complet, adresa de email și numărul de telefon, în cazul necesității contactării acestuia pentru informații suplimentare. Utilizatorul are, de asemenea, oportunitatea de a încărca în sistem fotografii în vederea completării sesizării sale, pentru o relevanță mai mare. Platforma este, practic, o soluție de preluare a sesizărilor cetățenilor din orașul Rovinari, menținând în același timp un grad de transparență ridicat în privința modului în care aceste sesizări sunt soluționate. Inițiativa aparține administrației orașului Rovinari și, sperăm noi, că acesta va reprezenta doar începutul unei noi ere digitale în județul Gorj.

Există perspective?

 

Deși platforma este încă în lucru, iar în prezent nu sunt foarte multe sesizări afișate în sistem, acesta rămâne totuși un exemplu major de „așa DA„ pentru județul Gorj.

 

 

 

Felicitări inițiatorilor proiectului și a executanților acestuia. Vom continua să urmărim etapele lui de dezvoltare și vom aduce în atenția cititorilor noștri orice noutate din acest domeniu. Sugerăm locuitorilor orașului Rovinari să facă apel la această platformă pentru o mai rapidă sesizare a neregulilor din oraș. Sugerăm de asemenea celorlalte administrații din județ să preia exemplul.

 

 

Lasa un comentariu