Condițiile și efectele industriei turismului
Există patru parametri esențiali ce trebuiesc reuniți pentru a putea vorbi despre turism :
- Gustul pentru exotism, acel fenomen cultural de gust pentru străinătate, pentru descoperirea altor culturi ;
- Disponibilități financiare pentru activități neesențiale ;
- Timp liber ;
- Infrastructura și mijloace de comunicare necesare pentru a securiza călătoria și sejurul.
Întrunind acești factori, Europa pare să fie în mod tradițional una dintre cele mai importante regiuni emițătoare de turiști, furnizând chiar și în 2016 peste jumătate din numarul global de turiști.
În cadrul regiunii, Europa Centrală și de Est, care începe să amelioreze treptat factorii pe care i-am menționat mai sus, devine progresiv parte din fenomen.
Eterna China
La scară mondială, China rămâne principala țară generatoare de turiști, fiind într-o linie ascendentă încă din anul 2004 și având ca principale destinații în străinătate Japonia, Tailanda, SUA și diverse țări europene. În Europa, Germania domină clasamentul țărilor emițătoare de turiști, fiind urmată de Marea Britanie, Franța și Italia, țări situate în top 10. În anul 2015 au cunoscut o creștere a numărului de plecări turistice țări precum Spania, Suedia și Republica Cehă, conform raportului anual al OMT.
Rang |
Cheltuieli cu turismul international (mld $EU) |
Cota de piata (%) |
Populaia (mil) |
Cheltuieli pe cap |
Plecari internationale (mil) |
||||
2014 |
2015* |
2015* |
2015 |
2015* |
Serii |
2014 |
2015 |
||
1 |
China |
234,7 |
292,2 |
23,2 |
1.375 |
213 |
VD |
116,6 |
127,9 |
2 |
SUA |
105,5 |
112,9 |
9,0 |
322 |
351 |
TD |
68,2 |
73,5 |
3 |
Germania |
93,3 |
77,5 |
6,2 |
82 |
946 |
TD |
83,0 |
.. |
4 |
Regatul Unit |
62,6 |
63,3 |
5,0 |
65 |
972 |
TD |
58,4 |
64,2 |
5 |
Franta |
48,7 |
38,4 |
3,0 |
64 |
598 |
TD |
28,2 |
.. |
6 |
Fed. Rusa |
50,4 |
34,9 |
2,8 |
146 |
239 |
VD |
45,9 |
36,8 |
7 |
Canada |
33,8 |
29,4 |
2,3 |
36 |
820 |
TD |
33,5 |
32,3 |
8 |
Rep. Coreea |
23,2 |
25,0 |
2,0 |
51 |
493 |
VD |
16,1 |
19,3 |
9 |
Italia |
28,8 |
24,4 |
1,9 |
61 |
402 |
TD |
27,2 |
27,5 |
10 |
Australia |
26,4 |
23,5 |
1,9 |
24 |
978 |
VD |
9,1 |
9,5 |
Sursa : Organizația mondială a turismului (OMT-UNWTO) ©. după datele ’OMT-UNWTO, iulie 2016.
One thought on “«Teoria» turismului”