Ministerul Educaţiei Naţionale a precizat că pe data de 30 ianuarie a transferat sumele pentru plata salariilor către inspectoratele şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, cu drept de utilizare din data de 1 februarie.
Și în câteva școli din județul Gorj, salariile vor veni vineri pentru că unii contabili nu au reușit să acceseze platforma de salarii care a fost actualizată și apoi blocată câteva zile. Banii vor veni cel târziu luni, au anunțat reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Gorj.
„În conformitate cu prevederile legale în domeniu, unităţile de învăţământ sunt cele care întocmesc statele de personal şi de plată şi le transmit inspectoratelor şcolare spre validare, iar acestea din urmă transferă sumele pentru plata salariilor către unităţile de învăţământ. Astfel, plata salariilor se realizează de către fiecare unitate de învăţământ în parte, pe baza statelor validate„, arată MEN, într-un comunicat de presă.
Secretarii de stat din Ministerul Educaţiei Naţionale s-au întâlnit joi dimineaţă cu reprezentanţi ai cadrelor didactice, acestora din urmă fiindu-le explicate motivele care au condus la întârzierea plăţii unei mici părţi din salariile angajaţilor din învăţământul preuniversitar, ele fiind legate de upgrade-ul realizat la platforma de salarizare, menţionează sursa citată.