«Teoria» turismului

Condițiile și efectele industriei turismului

Există patru parametri esențiali ce trebuiesc reuniți pentru a putea vorbi despre turism :

  1. Gustul pentru exotism, acel fenomen cultural de gust pentru străinătate, pentru descoperirea altor culturi ;
  2. Disponibilități financiare pentru activități neesențiale ;
  3. Timp liber ;
  4. Infrastructura și mijloace de comunicare necesare pentru a securiza călătoria și sejurul.

 

Întrunind acești factori, Europa pare să fie în mod tradițional una dintre cele mai importante regiuni emițătoare de turiști, furnizând chiar și în 2016 peste jumătate din numarul global de turiști.

În cadrul regiunii, Europa Centrală și de Est, care începe să amelioreze treptat factorii pe care i-am menționat mai sus, devine progresiv parte din fenomen.

Eterna China

La scară mondială, China rămâne principala țară generatoare de turiști, fiind într-o linie ascendentă încă din anul 2004 și având ca principale destinații în străinătate Japonia, Tailanda, SUA și diverse țări europene. În Europa, Germania domină clasamentul țărilor emițătoare de turiști, fiind urmată de Marea Britanie, Franța și Italia, țări situate în top 10. În anul 2015 au cunoscut o creștere a numărului de plecări turistice țări precum Spania, Suedia și Republica Cehă, conform raportului anual al OMT.

 

 

 

Rang

Cheltuieli cu turismul international (mld $EU)

Cota de piata (%)

Populaia (mil)

Cheltuieli pe cap
loc ($EU)

Plecari internationale (mil)

2014

2015*

2015*

2015

2015*

Serii

2014

2015

1

China

234,7

292,2

23,2

1.375

213

VD

116,6

127,9

2

SUA

105,5

112,9

9,0

322

351

TD

68,2

73,5

3

Germania

93,3

77,5

6,2

82

946

TD

83,0

..

4

Regatul Unit

62,6

63,3

5,0

65

972

TD

58,4

64,2

5

Franta

48,7

38,4

3,0

64

598

TD

28,2

..

6

Fed. Rusa

50,4

34,9

2,8

146

239

VD

45,9

36,8

7

Canada

33,8

29,4

2,3

36

820

TD

33,5

32,3

8

Rep. Coreea

23,2

25,0

2,0

51

493

VD

16,1

19,3

9

Italia

28,8

24,4

1,9

61

402

TD

27,2

27,5

10

Australia

26,4

23,5

1,9

24

978

VD

9,1

9,5

Sursa : Organizația mondială a turismului (OMT-UNWTO) ©.  după datele ’OMT-UNWTO, iulie 2016.

Lasa un comentariu



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.