Targu Jiu | Cum sa papi bani europeni iar apoi sa te lamentezi ca nu ai turism

… si sa si primesti Marul de Aur pentru asta

Inainte de toate trebuie sa precizez ca aceast material eprezinta doar o judecata de valoare proprie, o analiza simpla, fara pretentii academice, o frustrare expusa public daca vreti. De asemenea va avertizez asupra limbajului „pastelizat” folosit in analiza de mai jos. Da! Scriu cu pasiune deoarece iubesc orasul ala, fara a fi insa patimas. 

Primaria Municipiului Targu Jiu ne demonstreaza inca odata ca, daca vrei cu adevarat poti. In sensul ca, daca vrei cu adevarat sa dai cu nuca-n perete nimic nu te poate opri. Nici macar faptul ca esti o institutie publica, in slujba cetateanului…
Sunt un naiv. Recunosc.
Mitrut Stanoiu a publicat deunazi (nr. 23 August 2016) un post prin care isi exprima uimirea fata de cum se pot risipi banii publici pe niste proiecte care par mai mult justficari decat realizari. Postul, unul pertinent de altfel (disponibil AICI), face referire la site-ul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Târgu Jiu. Un site ORIBIL (http://cnipt-targujiu.ro/) pentru care se pare ca s-au folosit fonduri europene si a carui singura utilitate va fi probabil existenta unui link pe o carte de vizita.

 

Sa o luam insa pas cu pas, scurt si concis:

Numele si elementele de identitate

Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Târgu Jiu. A trebuit sa ii dau cu copy/paste ca deja l-am uitat.
Unde dracului in lumea asta larga ati intalnit voi o denumire mai absurda, mai cripto-comunista, mai de lemn pentru ceea ce se vrea de fapt a fi un Oficiu de Turism? Peste tot in lumea asta mare si larga pe unde ati tot fost plimbati de catre Primarie, denumirea unei astfel de institutii e una simpla, usor de retinut si totodata “self explanatory”.
  • Franta – Office de tourisme
  • UK – Tourist office
  • Spania – Oficina de turismo
  • Italia – Agenzia del turismo
  • Germania – Besucherzentrum
  • Targu Jiu – Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Târgu Jiu.
In plus, elementele de identitate vizuala… LIPSESC CU DESAVARSIRE!
Header-ul site-ului fara sigla
Header-ul site-ului fara sigla
Nu tu o linie, un punct sau un element simplu de design care sa dea o urma de identitate vizuala. Doar un .ico mic, mic de tot, undeva in numele tab-ului cu sigla orasului Targu Jiu.
Trecand si peste asta nu putem sa nu observam meniul care pare aruncat in scarba si care promite ca putem avea acces la mai multe informatii.

Tehnologiile folosite

Din acest punct de vedere sa spunem ca putem sa le acordam un punct, deoarece au ales sa utilizeze o platforma open-source (CMS-ul de blog-ing WordPress) care poate fi evoluata pe viitor deoarece in jurul sau exista cea mai mare comunitate de programatori.
Totusi, deoarece exista un totusi, layout-ul / tema / template-ul folosit este unul de toata jena. Asa cum bine remarca unul dintre cei care au comentat postul initial, acest template, Tempera, este unul gratuit, care poate fi download-at de pe site-ul WP . Nu asta ar constitui o problema in sine, ci faptul ca pana si tema initiala, out of the box, arata mai bine (vezi https://ro.wordpress.org/themes/tempera/). In plus, puteau sa aleaga si ei una compatibila si cu device-urile mobile ca suntem totusi in secolul XXI.
Aici ar mai fi muuulte de spus si i-as ruga pe “prietenii” mei virtuali cu un know-how informatic sa analizeze mai in amanunt acest aspect.

Continutul

Cred ca cea mai mare problema a acestei fituici virtuale o reprezinta continutul. Total lipsit de originalitate, cu informatii copiate in mare parte de pe alte site-uri si lipsit de interes real pentru un
turist, acest site pare sa fie mai degraba o justificare pentru niste bani primiti si nicidecum un obiectiv in sine.

Copy + Paste = Site Oficial… pentru Primaria Targu Jiu

Facand o simpla analiza contextuala, putem afla ca majoritatea continutului editorial de pe site a fost copiata de altundeva. Tool-ul folosit in acest caz este cel oferit de copyscape.com pe care va

Lasa un comentariu



Lasă un răspuns